Sabtu, 06 Oktober 2012

Sebelum Bangunkan Akalmu


Tuhan mati?
Mereka pikir mereka membunuh sang Raja?
Aku tak puas.
Sebelum aku bangunkan akal mereka.

Aku “tak peduli” betapa seringnya,
Muhammad SAW diinjak namanya.
Oh man, please.
Ketinggian nama sang Rasul dijaga sang Raja.
Marah tanpa bijak,
Membabi buta tanpa senjata akal,
Membuatmu dipenjara.
Entah oleh mereka atau oleh dirimu sendiri.
Andai boleh aku marah,
Tunjukkan taring harimau ini,
Buat mereka bungkam oleh kebesaran nama.
Oh, baginda Rasul..
Besarlah namamu, tanpa musuh sadari,
Mereka berjasa pula membesarkan namamu.

“Orang jadul yang ajarannya tak masuk akal”,
“Tuhan telah mati”
Kasihan logikamu terlumpuhkan.
Kau sangat bodoh, sebaliknya..
Kau merasa amatlah pintar.
Betapa tidak aku merasa tak puas?
Sebelum aku bangunkan akalmu.


Tidak ada komentar:

Posting Komentar